Kvalitní servis notebooků, počítačů, tiskáren, UPS a kamer s pokrytím celé ČR


Přihlášení

Chci objednat

Objednávka opravy
Svoz zdarma
Vaše zakázky
Chci pomoci
Eshop - náhradní díly pro notebooky


Reklamovat notebook není právě snadné

26.1.2009

vadny_nb1.jpg

Notebooky se pomalu přesouvají do kategorie spotřební elektroniky. Častokrát mají multimediální výbavu a ochotný prodavač neznalý problematiky takový notebook doporučí jako pracovní. Při reklamaci takového přístroje už prodejce nemusí být tak ochotný a tak nemůžeme počítat s nadstandardními službami. Tady by se dala aplikovat úměra: čím levnější notebook, tím je větší pravděpodobnost reklamace a delší doba reklamačního řízení.



Reklamovat notebook ovšem není nic jednoduchého !!



Proč je tomu tak ?

Předně notebook se neskládá pouze z hardwarového vybavení, ale jeho součástí je i software, který se musí mnohdy registrovat. V případě, že jsou licence již registrovány na daného uživatele, výměna samotného notebooku se může výrazně zkomplikovat.
S tím souvisejí softwarové závady a konflikty nebo špatně instalované aplikace. Tento druh závady prakticky nelze reklamovat, protože v případě instalace softwaru souhlasíte s licenčními podmínkami. Ruku na srdce, kdo si to kdy četl? Ale právě v těchto podmínkách se výrobce softwaru velmi šikovně zbavuje odpovědnosti za případné komplikace či chyby v programu. Licenční podmínky se většinou řídí mezinárodním právem a tedy případná stížnost k ČOI by asi skončila v koši.
Pokud chceme notebook opravdu reklamovat, měli bychom ho nejprve celý přeinstalovat, anebo alespoň VYČISTIT . Nutno podotknout, pokud to jde. Pokud notebook nenabíhá a je v zásuvce, asi se s tím moc dělat nedá a nezbývá než zajít do autorizovaného servisu nebo k prodejci.

Handicapem je často rozlišování záruky pro fyzické osoby a právnické subjekty. Například u notebooků Hewlett Packard notebooky s označením HP Nc (corporate) mají jednotnou záruku 3 roky a je možné je reklamovat kdekoli na světě. Záruku je také možné dokoupit i na notebooky dovezené z jiných zemí, ale pouze na modelové řady, které jsou u nás v prodeji. U ostatních řad notebooků HP už to není taková nádhera. Koupíte-li notebook HP jako fyzická osoba, jste ve výhodě – vztahuje se na Vás Občanský zákoník a Zákon o ochraně spotřebitele a dostanete nejméně 2-letou záruku. Ovšem když tentýž notebook pořídíte jako firma, pak můžete závady reklamovat v servisu pouze 1 rok !! Podobnou servisní politiku záručních oprav uplatňuje u svých notebooků také například Lenovo (kdysi IBM), ACER, ASUS a další.



Dobrá rada :
Pozor na IČ na prodejním dokladu – pokud si nedáte pozor a necháte si jej na dokladu prodejcem notebooku vypsat, pohlíží se na Vás jako na podnikající osobu, ať už notebook ve skutečnosti využíváte pro firemní účely nebo ne … a pro Vás to znamená o rok záruky méně.



Na co si dát pozor a jak si dobře vybrat



Podle současných statistik je obecně každý čtvrtý notebook v záruční době reklamován. Je samozřejmé, že některé značky se na tomto čísle podílejí více a jiné méně. Každý, kdo si kupuje nový notebook, by se měl u prodejce zajímat, co se stane v případě reklamace a jak dlouho bude případné vyřízení trvat.


Zvýšenou pozornost je také třeba věnovat záručním podmínkám v případě koupě na právnický subjekt, kdy se mohou podmínky lišit. Výrazně komplikovanější může být například odstoupení od kupní smlouvy.


Obecně platí, že rychlost servisu závisí na jeho dostupnosti. Proto je vždy dobré vědět, kde je nejbližší servisní centrum pro danou značku notebooku.


Rychlost vyřízení servisního zákroku je do značné míry vždy závislá na dostupnosti konkrétního náhradního dílu . Notebooky určené pro firemní účely mají většinou shodné náhradní díly a je jednoduché je měnit. K těmto notebookům je pak možné dokoupit rozšiřující služby, které garantují dobu opravy. Většina z výše uvedených výrobců tyto služby nabízí. Nejlepší servisní odezvu typu OnSite v současnosti nabízejí společnosti: DELL, Fujitsu-Siemens a HP.


Certifikovaní prodejci vědí, jaké jsou hraniční lhůty pro výrobce, a jsou schopni častokrát nabídnout nestandardní řešení, jako je zapůjčení notebooku nebo přemontování disku či zazálohování dat. Tyto služby však nejsou automatické a není na ně ze zákona žádný nárok! Informace o rychlosti a způsobu reklamace jsou stejně důležité jako samotná konfigurace notebooku



Tipy jak zrychlit reklamaci notebooku



  • Pokud prodejce není autorizovaným servisním partnerem je lepší notebook odnést přímo do servisního střediska výrobce
  • Než se notebook rozhodneme reklamovat, je dobré se jej pokusit přeinstalovat, nebo alespoň VYČISTIT . Vyloučí se tak možnost softwarového konfliktu
  • Data z notebooku vždy zálohujeme! Za data na harddisku servis neručí a případné zálohování může být zpoplatněno
  • Pokud to výrobce umožňuje, zaregistrujeme výrobní číslo notebooku. Pro případnou reklamaci nebudete potřebovat nákupní doklad. Pokud bude notebook odcizen, výrobní číslo bude zablokováno na základě protokolu od police a je určitá pravděpodobnost, že se notebook vrátí majiteli
  • Dohodnout se na výměně pouze vadného dílu. Pokud notebook funguje a je vadná například optická mechanika, notebook si ponecháme a servis nám díl vymění, až jej bude mít
  • Již při koupi notebooku se seznámíme se záručními podmínkami výrobce. Dobrý prodejce nám poradí, jaké jsou možnosti rozšíření záruky a kde najdeme nejbližší servisní středisko
  • Notebook není třeba reklamovat v originálním balení. Pro maximální zjednodušení stačí pouze notebook se zdrojem


Zdroj informací … http://notebooky.idnes.cz/ 


Neuspěli jste ? Nezoufejte. Ještě jsme tady my !!



  • Neuspěli jste s reklamací Vašeho notebooku v záruce ?
  • Chcete notebook opravit pozáručně a neutratit spoustu peněz za služby v autorizovaném servisu ?
  • Chcete, aby se Vám oprava vyplatila, i když Váš notebook již není nejmladší ?
  • Pochybujete o tom, zda má vůbec smysl opravovat notebook , jemuž skončila záruka ?


Pak je tu pro Vás PRVNÍ POMOC PRO VÁŠ NOTEBOOK





Provádíme servis notebooků v servisním centru ABAX , který patří mezi největší notebook servis opravny v ČR. Vlastními pracovníky poskytujeme profesionální opravy jakýchkoli závad notebooků, především servis Acer na notebooky Acer, servis Asus na notebooky Asus, servis HP na notebooky HP, servis Sony na notebooky Sony, servis Fujitsu na notebooky Fujitsu , servis Msi na notebooky MSI, servis Dell notebooků Dell , servis Lenovo notebooků Lenovo a IBM a opravy notebooků všech ostatních značek. Rovněž poskytujeme službu záchrana dat z HDD a jiných médií


Doporučujeme : Plánujete renovaci podlahy ? Odborné renovace podlah , pokládání podlah , veškeré podlahářské práce pro Vás poskytuje naše podlahářství v Praze Podlahy Praha . Provedeme Vám kvalitní pokládku podlahy kdekoli v České republice.




Copyright © 2008 Softima s.r.o. & ABAX SERVISNÍ CENTRUM s.r.o. | NAVRCHOLU.cz